Is_Saglıgıve_IsGuvenligiİŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ

İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği 12 Saat sürmektedir. Eğitim yaratıcı drama yöntemiyle verilmektedir.

Eğitimin Amacı

  • Gerçekleştirilen tüm işçi sağlığı iş güvenliği eğitimlerinde sıfır iş kazası hedeflenmektedir.
  • Bugüne dek sürekli işçi sağlığı iş güvenliği eğitimleri gerçekleştirilmesine rağmen orta ve uzun vadede eğitimlerin başarısı beklenen düzeyde gerçekleşmemektedir. Eğitim bu düzeyi yakalamayı hedeflemektedir.
  • Bu süreçte kaza raporları da istatistik bilgisinden öteye gitmeyip, öğrenme öğretme sürecinde, çalışanlarda tam anlamıyla davranış değişikliği sağlanamamaktadır. Eğitim işgörene davranış değişikliği kazandırmayı hedeflemektedir.

Eğitimin İçeriği

  • Tanışma ve İletişim
  • Güven ve Uyum
  • İş Kazalarının Nedenleri
  • Kişisel Koruyucuların Önemi ve İşlevi
  • Dış Etkenlerin İş Yaşantısına Etkisi
  • İş Kazalarının Aile ve Sosyal Yaşantıya Etkisi

Alternatif Eğitim İçeriği

  • İş Kanunundaki İSG ile İlgili Hükümler
  • Ergonomi, Elle Kaldırma ve Ekranlı Araçlarda İSG
  • Makine, Elektrik ve Bakım Çalışmalarında İSG,
  • Basınçlı Kaplar ve Kaldırma Makinelerinde İSG,
  • Uyarı ve İşaret Levhaları
  • İşyeri Tertip Düzeni ve İSG
  • Tehlikeli İşlemlerde İSG
  • Yüksekte Çalışma
  • Forklift Kullanımında İSG

Tanışma ve İletişim

Eğitimin başlangıcında katılımcıların birbirlerini tanımalar ve sağlıklı iletişim kurabilmeleri için bazı çalışmalar gerçekleştirilmektedir.  Bu kapsamda çeşitli oyunlar aracılığı ile uzun süredir yakın hatlarda çalışmalarına rağmen  yeteri iletişim kuramamış olan kişilerin birbirlerinin detaylı olarak tanımaları sağlanmaktadır.

Eğitimin İçeriği

Bir ortamda uyum yoksa ve kişiler birbirlerine güvenmiyorlarsa orada ortak bir çalışmadan söz edilemez. Bu mantıktan hareketle katılımcılarla güven kelimesinin anlamı sorgulamaları ve aralarında güven duygusunun oluşturulması sağlanmaktadır.

İş Kazalarının Nedenleri

  Çalışma kapsamında iş kazalarının nedenleri irdelenip ve katılımcıların deneyimlerinden yola çıkılarak canlandırmalarla neden sonuç ilişkisi kurulmaktadır.

İş Yerindeki Tehlikeler

Eğitimin bir bölümünde katılımcıların gerek sürekli çalıştıkları hatlarda gerekse fabrikanın farklı bölgelerinde risk analizleri yapmaları istenip, bu çalışma rol oyununa dönüştürülerek verimin üst düzeye çıkması sağlanmaktadır. Katılımcılar iş müfettişi rolünde tüm fabrikayı gezip, tüm riskleri raporlaştırmaktadır. Raporlar firma yönetimine sunup risk analiz datası da oluşturulmaktadır.

Dış Etkenlerin İş Yaşantısına Etkisi

Katılımcılar bu kapsamda sosyal yaşam tarzlarının iş yaşantısına nasıl etkide bulunacağını irdelenmektedir.  İş yaşantısına uygun olmayan sosyal yaşantıların ve iş dışındaki sıkıntıların iş yaşantısına yansıtılmasının iş kazası riskini artırdığı ortaya çıkmaktadır.

İş Kazalarının Aile ve Sosyal Yaşantıya Etkileri

Bu konu başlığı altında yapılan canlandırmalarda iş kazası geçiren kişinin aile ve  sosyal hayatında ne gibi değişiklikler olabileceği araştırılıp, ortaya çıkan sonuçların tahmin edilenden çok daha vahim olabileceği görülmektedir.

Alternatif Eğitim İçeriği

  • İş Kanunundaki İSG ile İlgili Hükümler
  • Ergonomi, Elle Kaldırma ve Ekranlı Araçlarda İSG
  • Makine, Elektrik ve Bakım Çalışmalarında İSG,
  • Basınçlı Kaplar ve Kaldırma Makinelerinde İSG,
  • Uyarı ve İşaret Levhaları
  • İşyeri Tertip Düzeni ve İSG
  • Tehlikeli İşlemlerde İSG
  • Yüksekte Çalışma
  • Forklift Kullanımında İSG

İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği 12 Saat sürmektedir. Eğitim yaratıcı drama yöntemiyle verilmektedir.

Yaratıcı eylem anlamına gelen yaratıcı dramanın boyutlarından biri eğitimde yöntem olarak kullanılmasıdır. Yaratıcı drama akla gelebilecek bütün konuların eğitiminde bir yöntem yani araç olarak kullanılabilir. Bu sayede katılımcı klasik eğitim sisteminin getirdiği ezberci ve edilgen konumdan kurtularak, aktif ve etken konuma geçebilecektir.

Yaratıcı drama yönetiminin klasik yöntemle karşılaştırıldığında bilgiyi katılımcıda daha kalıcı sakladığı bir çok bilimsel araştırmaya konu olmuş ve ispatlanmıştır. En az 10, en fazla 20 kişilik gruplara uygulanan bu yöntemde katılımcılar rahat kıyafetler giyerek eğitime katılırlar.

Katılımcıların yaşantılarından yola çıkarak canlandırmalara başvuran ve içinde her konuya özel olarak yapılandırılmış oyunlar barındıran yaratıcı drama sayesinde anlatılan konu, sunumların ve notların iki boyutlu anlatımdan kurtularak, üç boyutlu gerçek hayata yani yaşantımıza uyarlanmaktadır.

Yöntemin Farkları

Yaratıcı drama yöntemi ile gerçekleştirilen işçi sağlığı iş güvenliği eğitimlerinde öncelikle sınıfın oturma düzeni ortadan kaldırılıp, katılımcılar rahat biçimde minderlerde oturarak eğitime katılmaktadır.  Toplam 2 gün olarak tasarlanan eğitim planında  3 er saatlik 4 oturum gerçekleştirilmektedir.

Değerlendirme Örnekleri

  1. Gerçekleştirilen eğitimin sonunda işçi sağlığı ve iş güvenliği konusunda tutumunuzda değişiklik olacağına inanıyor musunuz, neden?

Sonuçları yaşayarak gördükten sonra daha dikkatli olacağım.

Kesinlikle, çünkü daha pozitif bakabiliyorum.

Kesinlikle inanıyorum, yaşayarak, görerek alınan bir eğitim kesinlikle derin hisler bırakacaktır.

  1. Gerçekleştirilen eğitimde en beğendiğiniz 5 şeyi yazar mısınız?

Tanışma çalışması, ekipmanların konuşup riski söylemesi, Acele, dikkat, hata oyunu, iş güvenliği gazetesi, denetçilik.

Yer minderlerine oturmak, aslında çok teknik bir konunun eğlenerek ve yaşayarak öğrenilebilmesi, materyal bol, birebir yaşamak.

Teklif İste