Kurumİci_TiyatroEĞİTİMİN AMAÇLARI ;

Çalışanları iş stresinden uzaklaştırmak

  • Stres günlük hayatın en büyük parçalarından biri. Kişilerde stres kaynaklı gerilimin artması genel bir mutsuzluk yaratıyor ve bu ruh hali günlük yaşamı olumsuz yönde etkiliyor
  • Hobi faaliyetlerinde bulunan kişiler günlük gerilimden daha hızlı kurtuluyor ve stresin kronikleşmesi engelleniyor. Tiyatro ve bu tip grup çalışmaları stres yönetimine ciddi katkı sağlamaktadır.

Personelin hiyerarşik konumları göz önünde tutulmaksızın iş dışı ortamda bir araya getirilerek iletişim olanaklarının geliştirilmesine katkı sağlamak.

  • Hiyerarşik personel yapılanmasında karşımıza genellikle iletişim sıkıntıları çıkıyor. Hiyerarşide farklı pozisyonlarda yer alan kişilerin tiyatro çalışmaları içerisinde bir arada bulunması iletişim geliştirilmesine olumlu etki ediyor ve örnek teşkil ediyor.

Takım ruhunun geliştirilmesi ve dayanışma bilincine katkı sağlamak.

  • Tiyatro yapı itibariyle grup bilincinin en ön planda olduğu çalışmaların başında bulunur. Diğer hobi faaliyetleri her ne kadar grupla yapılsa da hiçbirisi sahnede seyirci karşısına çıkacak bir gruptaki dayanışma düzlemine yaklaşmamaktadır.

Alternatif ortamlar aracılığı ile kişilerin günlük kalıpların dışına çıkmalarını sağlamak.

  • Tiyatro çalışmalarında gerçekleştirilen aktiviteler ve canlandırılan doğaçlamalar kişilere farklı ortamlardaki insan davranışlarını inceleme imkanı yaratıyor.Bu tip çalışmalar kişilerde gözlem yeteneğinin gelişimine katkı sağlamakla birlikte olaylara farklı pencerelerden bakma yetisini de geliştiriyor. Bu sayede sorun çözme yetisinin gelişimine de katkı sağlıyor.

Kişilerin kendini daha iyi tanımasına imkan sağlamak ve bu sayede sosyal ilişkilerde başarıyı artırmak.

  • Tiyatro çalışmaları kişilerin kendilerini tanımada en hızlı yol aldığı ve en doğru tespitlere ulaştığı çalışmaları başında gelir. Bireylerin hayatında kendini tanıma ciddi yer tutar ve kendini daha iyi tanıyan birey sosyal ilişkilerde de daha başarılı olur.
  • Firmaların maaş politikaları personel motivasyonu için yeterli olmuyor. Ne kadar yüksek maaş alırsa alsın mutsuz bir personel iş yeri değiştirmekte tereddüt etmiyor. Ayrıca her çalışan kendini her an kapı önünde bulabileceği kabusuyla yaşıyor.
  • Firma içerisinde bu tür çalışmalarda yer alan kişiler kendilerini firma çatısı altında bir ailenin parçası olarak görüyor ve firmalar da çalışanlarına bu tip imkanlar sunarak onlara sahip çıktığı mesajını veriyor.
  • Sergilenecek oyun belli bir tiyatro oyunu olabileceği gibi firmanın personeline ve ailelerine veya iş ortaklarına belli bir takım mesajların iletildiği özgün bir metin de olabilir. Bu süreç grup yapısına göre değişebilecek olup zaman içerisinde yine grubun performansına göre forum tiyatroları da yapılabilecektir.

YÖNTEM

  • Fabrika içerisinde yapılacak duyuruların ardından ortalama 15 kişilik grup oluşturulup çalışmalara başlanır.
  • Çalışmalar firma içerisinde bir salonda olabileceği gibi, dışarıda bir salonda da olabilir. Çalışma mekanı olarak en ideal alan tiyatro sahnesi olmakla birlikte çalışmalar ilk aylarda toplantı salonu gibi bir mekanda da yapılabilir. Oyun çalışmalarının belli bir aşamaya gelmesi ile birlikte sahneye ihtiyaç duyulacaktır.
  • Çalışmalar ağırlıklı olarak 1 eğitmen tarafından yürütülecektir. Gerek duyulması halinde farklı eğitmenler de getirilebilir. Seçilecek oyuna göre dans ve benzeri özel branşlarda eğitmenler ile çalışılabilir.
  • Çalışmalar haftada 2 gün ortalama 3 er saat olarak planlanmaktadır. Gün ve saat seçimi firmanın çalışma biçimi doğrultusunda yapılacaktır.
  • Oyun sahneleme sürecinde çalışma gün ve saatleri artırılabilir.
  • Tatil dönemlerinde çalışmalar azaltılabilir.

EĞİTİM İÇERİĞİ VE SÜREÇ

  • Kendini ve grubu tanımaya yönelik çalışmalar
  • Kendine güven çalışmaları
  • Gruba güven ve grup bilincinin oluşturulmasına yönelik çalışmalar
  • Rahatlama ve stresten arınmaya yönelik çalışmalar
  • Bedeni tanıma, kas hakimiyeti ve kültür fizik çalışmaları
  • Jest, mimik ve beden dili çalışmaları
  • Duygu aktarımı ve ifade yeteneğine yönelik çalışmalar
  • İşitme, ses ve ritm çalışmaları
  • Spontane yönergelere karşı tepki ve doğaçlama çalışmaları

SAHNE

  • Hazırlanan oyun Bursa’nın çeşitli kültür merkezlerinde sahnelenebilir. İzleyici sayısına göre sahne seçimi yapılıp oyun bir veya daha çok kez seyirciyle buluşabilir.

Teklif İste