Kurumsal_Is_OyunlarıGrup motivasyon oyunları, açık havada düzenlenen, yöntem olarak da interaktif fiziksel aktivitelerin kullanıldığı bir eğitim programı. Bu programlar sonuçta bir tür kurumsal eğitim ama bildik eğitim yöntemlerinden farklı olarak son derece eğlenceli ve motive edici oyunlardan oluşuyor. Fiziksel olarak yakınlaşmayı, takım olarak çalışmalar yapmayı gerektiren açık alan eğitimleri, ofis içindeki alışkanlık ve kalıplar, yanlış değerlendirmeler, sorulmayan soruların ilişkiler üzerinde yarattığı etkiyi fark etmek ve sorgulamak için mükemmel bir ortam sağlıyor.

Eğitim Yöntemi olarak yaşayarak öğrenme kullanılır.

Süreç üç aşamadan oluşur:

1-)Hazırlık

2-)Uygulama

3-)Değerlendirme

HAZIRLIK

Uygulamanın yapılacağı tarihten en az 15 gün öncesinde  hazırlık başlamalıdır. Kurum yetkilileriyle birlikte çözümlenmesi gereken sorunlar saptanır. Bu sorunlara çözüm getirmesi beklenen oyunlar seçilir ve katılımcılar gruplara ayrılır.

UYGULAMA

Genellikle 1 gün sürer. Ancak 1 ya da 2 gecelik konaklamalı etkinlikler de planlanabilir.Oyunlar, iletişim, problem çözme, karar verme, liderlik, takım rolleri, çalışma yöntemi, motivasyon gibi konuların çevresinde tasarlanmış bir dizi etkinlikten oluşur. Bu oyunlar, fiziksel güçten ziyade zihinsel bir çalışmaya dayanıyor. Bir oyunun başarıyla tamamlanabilmesi için, grup üyelerinin problemi tanımlaması, hareket planı oluşturması, zamanı iyi değerlendirmesi ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak işbölümü yapması gerekir. Katılımcılar bütün oyunlarda sorunlar üzerine birlikte tartışırlar, durumu değerlendiriyorlar, daha etkili ve daha uyumlu çalışmak için kullanacakları yöntemleri gözden geçiriler. Bu süreçte birbirlerinin de değişik özelliklerini öğreniyorlar ve bu değişik özelliklere uyan özgün takım çalışması stratejileri geliştirirler.

DEĞERLENDİRME

Değerlendirmenin iki aşamalı  yapılır. İlki uygulamanın sonunda her grubun yönlendiricisi tarafından kendi grubuna yapılır. İkincisi ise rapor olarak firmaya sunulur.

AMAÇLAR

 ORIEENTERING (HEDEFLİ YÖN BULMACA) :

Birbirlerine bağlı çiftli gruplar başlangıç noktasından, kendilerine verilen bilgiler doğrultusunda adım adım ilerleyerek hedefe ulaşmaya çalışırlar. Her adımda daha fazla ve hedefe ulaşıldığında da en yüksek puanı kazanırlar. Amaç bir takım halinde süratli ve doğru yönde hareket ederek sonuca ulaşmaktır.

BAYRAK DİKME:

Yaklaşık iki mt yüksekliğinde bir kalas 30 metrekarelik bir adanın tam ortasına adaya hiç girilmeden dikilecek ve gönderine bayrak çekilecektir. Bu işlem yapılırken katılımcılara 4 uzun halat, bir uzun bayrak çekme ipi, iki makara, 4 küçük kazık ve bir çekiç verilir. 20 dk içinde kalası dikmek ve bayrağı göndere çekmek zorundadırlar. Bu işlemi yaparken asla adanın içine giremezler ve kullandıkları malzemelerin hiçbirini yere değdiremezler.

ÖRÜMCEK AĞI:

Takım Oyuncuları, her aralığı yalnızca bir oyuncunun kullanabileceği boşluklardan oluşan bir ağdan geçmeye çalışırlar. Ancak bunu yaparlarken ipleri çok zorlamamalıdırlar.

Teklif İste